Corporate 31/07/2020

AG deelt 200.000 aankoopbonnen uit van 20 euro om lokale economie te steunen tijdens tweede coronagolf

Kleine handelszaken, horeca-uitbaters en kmo’s behoren tot de grootste slachtoffers van de coronacrisis. En net wanneer de economie aan een heropstart begint en lokale handelszaken zich proberen te herpakken, trotseren ze alweer een reeks nieuwe maatregelen om het virus te bestrijden. Al worden veel ondernemers deze keer niet gedwongen om te sluiten, lopen stadscentra leeg en worden etentjes en uitstapjes afgezegd. Wie de vorige golf nipt overleefde, dreigt nu echt overkop te gaan. AG is zich bewust van de impact van deze crisis voor zijn klanten, zowel particulieren als ondernemers. De verzekeraar heeft daarom 200.000 klanten een bon van 20 euro gegeven om vrij te besteden bij lokale handelaars en kmo’s die het meest getroffen zijn door de crisis. 


200.000 aankoopbonnen voor het herstel van de Belgische lokale economie

Concreet heeft AG 4 miljoen euro vrijgemaakt om enerzijds zijn meest getroffen klanten-handelaars in deze moeilijke periode te steunen en anderzijds zijn 'totaalklanten' in verzekeringen Niet-leven* te belonen. "We schenken die klanten aankoopbonnen die zij bij de deelnemende handelaars kunnen spenderen. In totaal gaat het om 200.000 vouchers die klanten kunnen besteden bij potentieel 30.000 deelnemende handelaars over heel België. Een actie om de handelaars weer op de been te helpen na de lockdown maar vooral ook om ze te helpen bij deze nieuwe coronagolf", legt Edwin Klaps uit, Managing Director van AG. Het aanbod is heel breed, zowel geografisch en sectoraal (horeca, kappers en schoonheidszaken, kleinhandel niet-voeding) als in de tijd (3 maanden geldig).

"Met deze actie willen we het solidariteitsprincipe toepassen dat verweven zit in ons DNA als verzekeraar. We bedanken onze trouwste klanten* met een aankoopbon. We steunen onze klanten-handelaars die het moeilijk hebben door de coronacrisis. En we helpen de lokale economie in België om deze nieuwe coronagolf te trotseren. Op die manier tonen we ons als een echte supporter van onze klanten, onze handelaars en de economie," zegt Edwin Klaps. 


Verschillende initiatieven tijdens de voorbije maanden

"Solidariteit is het basisprincipe van verzekeringenEn dat geldt meer dan ooit in deze bevreemdende tijden. Van bij het begin van de lockdown zijn we op zoek gegaan naar flexibele oplossingen voor de nieuwe en dringende noden aan bescherming van werknemers, handelaars en bedrijven die hun professionele activiteiten vrijwillig of noodgedwongen dienden te heroriënteren", aldus Edwin Klaps.
In een aantal gevallen gaat AG zelfs nog een stuk verder dan de maatregelen die de sector heeft genomen om particulieren en bedrijven zoveel mogelijk te ontlasten in deze uitzonderlijke crisis. 
 

Edwin Klaps : " Zo verzekeren we bijvoorbeeld horeca-zaken automatisch en gratis tegen arbeidsongevallen en/of burgerlijke aansprakelijkheid (naargelang hun contract) tijdens het leveren van maaltijden aan huis, omdat dit voor hen plots een noodzakelijke activiteit was geworden, en zijn ook de privévoertuigen van horeca-uitbaters of -medewerkers die ze voor die leveringen gebruiken, automatisch verzekerd ."


AG, meer dan ooit supporter van de klanten

Maar AG wilde nog een stap verder gaan: "Al in het begin van de crisis hebben we ons de vraag gesteld hoe we onze klanten zo goed mogelijk kunnen steunen," legt Edwin Klaps uit. Als grootste Belgische verzekeraar telt AG een zeer groot aantal particuliere en businessklanten. "Ze lijden allemaal onder de crisis, de ene natuurlijk meer dan de andere," voegt Edwin Klaps toe. "Daarom hebben we het idee opgevat om een grote nationale actie te lanceren, waarbij AG fungeert als solidaire tussenpersoon tussen particulieren en handelaars." Een beslissing waarbij niet over één nacht ijs is gegaan: "We hebben verschillende opties geanalyseerd en uiteindelijk gekozen voor het economisch principe van het 'helikoptergeld'. Daarmee bedoel ik dat we cash geld ter beschikking stellen aan consumenten zodat zij het snel uitgeven bij handelaars om hen te steunen in deze moeilijke periode" ,verduidelijkt Edwin Klaps.
 

 

Praktisch

In samenwerking met zijn makelaars heeft AG midden juni alle betrokken klanten-handelaars uitgenodigd om mee te doen aan de actie. Vorige week kregen alle klanten die in aanmerking kwamen voor de actie een bon. De aankoopbonnen zijn 3 maanden geldig. Het proces voor het krijgen en gebruiken van de aankoopbonnen verloopt volledig elektronisch via QR-codes. AG werkt daarvoor samen met Hashting, een Belgische start-up die gespecialiseerd is in digitale ontwikkeling. 
 



* Alle klanten met minstens 3 contracten Niet-Leven bij AG, de zogenaamde 'totaalklanten', kunnen meedoen aan deze actie.

Foto’s
  • wave 2 corona-jpg

  • architecture-buildings-business-car-331990-jpg

  • 2Klaps-6862-jpg

  • Visuel-client-smartphone-jpg