AG Insurance wint Europees goud op prestigieuze FEIEA Awards
Beste audiovisuele IC-productie: “Join the challenges voor onze 200e verjaardag!!”
AG Insurance heeft tijdens de prestigieuze FEIEA Grand Prix Awards goud in de wacht gesleept voor de video “Doe niet zoals Michel”, die werd ontwikkeld in het kader van zijn 200e verjaardag die de verzekeraar dit jaar vierde. De bekroonde video werd speciaal bedacht om collega’s te enthousiasmeren voor het feestjaar van AG, en wist de jury te overtuigen met zijn creatieve aanpak en gedurfde focus op FOMO (Fear of Missing Out). Deze award vormt opnieuw een mooie erkenning voor de innovatieve interne communicatie van AG, na winst op de Belgische Video Experience Days eerder dit jaar.
AG vierde dit jaar zijn 200e verjaardag, en wilde die bijzondere verjaardag uiteraard niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom werkte het bedrijf een ganse feestkalender uit, inclusief 200 challenges die het bedrijf doorheen het jaar tot een goed einde wilde brengen met de hulp van zijn 4.400 medewerkers. De winnende video werd gelanceerd als kick-off van deze 200 'challenges’. Deze uitdagingen varieerden van sportieve prestaties tot initiatieven met sociale of artistieke impact, zodat elke medewerker wel een paar uitdagingen naar zijn/haar gading had. Om het enthousiasme aan te zwengelen en de inschrijvingen op te starten, lanceerde AG een ludiek en speels filmpje dat de goesting bij de medewerkers moest boosten op een ludieke manier. De kernboodschap: als je niet meedoet, zal je iets missen – en dat wil je écht niet!
De jury van de FEIEA Grand Prix Awards, toonaangevend voor interne communicatie in Europa, omschreef de productie als “indrukwekkend en vernieuwend”. Ze prezen AG voor de unieke en gedurfde aanpak, die inspeelt op de Fear of Missing Out waar iedereen wel eens mee kampt.
AG werkte voor deze video samen met het agentschap Cactus.