Csr 14/07/2024

Slimme UV-tattoos waarschuwen festivalgangers van zodra het tijd is om zonnecrème te smeren

 

De zon. Hoe graag we haar ook zien, ze houdt ook risico’s in waar heel veel Belgen zich – bijvoorbeeld op festivals – onvoldoende tegen beschermen. Vanuit die vaststelling introduceert AG Insurance deze zomer een nieuwe sensibiliseringscampagne via een innovatieve en ludieke actie: festivalgangers helpen zich te beschermen tegen UV-straling via tattoos die oplichten wanneer zonnecrème nodig is. Zo wisten de bezoekers van de West-Vlaamse festivals Hype’O Dream en Ostend Beach afgelopen weekend precies wanneer ze zich naar de smeerpalen (met gratis zonnecrème) op het festivalterrein moesten begeven. 

 

Bewustwordingscampagne op festivals 

 

Volgens Stichting tegen Kanker treft huidkanker maar liefst 1 op de 5 Belgen [1] in de loop van hun leven. Toch blijkt uit onderzoek van AG Insurance dat de helft van onze bevolking zich onvoldoende insmeert [2]. Vanuit zijn sensibiliseringsrol wil AG hier iets aan doen. Daarom trekken medewerkers van AG deze zomer naar de festivalweides, om bezoekers bewust te maken van het belang van zonnebescherming. Zo deelden teams afgelopen weekend op Hype’O Dream (Waregem) en Ostend Beach (Oostende) unieke tattoos uit die oplichten bij contact met hoge UV-straling. Van zodra de vlammetjes in de tattoo door de zon oplichtten, is het tijd om zich in te smeren.

 

De tijdelijke tatoeages, gemaakt van speciale inkt, zijn versierd met vlammetjes die zichtbaar worden in de volle zon en bijna onzichtbaar blijven in de schaduw. Het oplichten van de vlammetjes is voor de festivalgangers het signaal om hun zonnecrème boven te halen, of om zich te begeven naar één van de drie intelligente smeerpalen die verspreid staan over het terrein. De palen bieden naast gratis zonnecrème met een hoge beschermingsfactor ook live advies gebaseerd op de intensiteit van de zon.   

 

Ter gelegenheid van 200 jaar AG 

 

Naar aanleiding van zijn 200-jarig jubileum zet AG Insurance, de grootste verzekeringsmaatschappij van België, een reeks ‘challenges’ op poten voor zijn 4.400 medewerkers. Naast sportieve en creatieve uitdagingen worden dit jaar ook tal van acties georganiseerd die in het teken staan van AG’s maatschappelijke rol als verzekeraar. Het uitdelen van de UV-tattoos ter preventie van huidkanker vormt hiervan een mooi voorbeeld.

 

Op 10 augustus, tussen 15u en 17u, zal het team van AG UV-tattoos uitdelen op Alcatraz in Kortrijk. Journalisten die deze actie willen bijwonen kunnen contact opnemen met Anne-Sophie Jonkers (anne-sophie.jonkers@aginsurance.be).  

[1] Stichting tegen Kanker: https://kanker.be/resource/het-aantal-huidkankers-stijgt-maar-de-ene-huidkanker-is-de-andere-niet/  

[2] AG Insurance: https://newsroom.aginsurance.be/enquetezonnecreme/  

     
Foto’s
  • Belgaimage-96363185-jpg

  • Belgaimage-96363178-jpg

  • Belgaimage-96363176-jpg

  • Belgaimage-96363160-jpg

  • Belgaimage-96363151-jpg

  • Belgaimage-96363145-jpg

  • Belgaimage-96363142-jpg

  • Belgaimage-96363128-jpg

  • Belgaimage-96363117-jpg