Corporate 28/04/2015

AG Insurance opent nieuwe reeks over sport op Kanaal Z

Onder de titel Z-sport, startte Kanaal Z op 26 april een reeks van 10 reportages die de link leggen tussen het bedrijfsleven en de sportwereld. In elke reportage wordt een bedrijf voorgesteld dat bijzonder actief is in de sportwereld. Als groot promotor van het actief sporten voor iedereen, mocht AG Insurance de reeks openen.




Sport is booming business, elke dag staan de kranten er vol van. Zonder een gezonde economie en financiële ondersteuning door het bedrijfsleven, kan de sportwereld echter niet overleven of zich verder ontwikkelen. Meer dan ooit is sport dan ook gelinkt aan het bedrijfsleven. Die link nemen Kanaal Z en Canal Z onder de loep in de nieuwe Z-Sport reportagereeks.
Ex-tennisster Dominique Monami, nu zelf actief als spreker in bedrijven, gaat in Z-Sport op bezoek bij 10 ondernemingen, die elk een verschillende link hebben met sport. Ondernemingen die als sponsor een bepaalde sport of sportclub financieel ondersteunen, maar ook bedrijven die, vanuit een filosofie van “gezonde geest in een gezond lichaam”, personeelsleden en klanten stimuleren om zelf actief aan sport te doen en te bewegen.


 
Sport en verzekeringen


Dat laatste geldt zeker voor AG Insurance, dat al enkele jaren bijzonder actief is op dit vlak. Dat is ook de programmamakers niet ontgaan, met name de systematische en coherente integratie van sport in de bedrijfsstrategie en -communicatie.
In een uitgebreid interview met Dominique Monami legt CEO Antonio Cano uit waarom AG Insurance zo begaan is met de promotie van de sport en wat de link is met de globale well@work strategie.


Enkele van de opvallendste quotes uit het interview:


• “Sporten zit in het DNA van AG Insurance, is een heel belangrijk onderdeel van onze bedrijfscultuur.”   


• “Het verband tussen sport, preventie, gezondheid en het verzekeringsvak is heel duidelijk. We denken dat we als AG insurance kunnen bijdragen tot het promoten van de sport en de sportcultuur in het algemeen in België… Daarom zijn we structurele partnerships aangegaan met een aantal federaties, het BOIC en BPC, de wieler- en hockeyfederatie, een aantal eersteklasseclubs waar we de jeugdwerking ondersteunen.”


• “We proberen de sport te bevorderen in alle lagen van de bevolking, maar het is wel zo dat de topsport een aantrekkingskracht heeft, een motivatie is voor mensen om te sporten. In die zin is topsport wel belangrijk, maar het is ons er toch vooral te doen om de sport bij iedereen te brengen.”


• “Als je zegt dat het belangrijk is in de maatschappij dat mensen sporten, moet je bij jezelf beginnen. Binnen het bedrijf proberen we dat letterlijk tussen onze muren te doen.”


De volledige reportage kan u bekijken via deze link.


Foto’s
  • clipping235x120

  • zsport 225x150