Cultuur 22/02/2017

AG Insurance verlengt partnerschap met Memorial Van Damme tot 2018

AG Insurance en de Memorial Van Damme bundelen sinds 2014 de krachten voor de organisatie van een van de meest prestigieuze sportevenementen van het land. Dit partnership werd vandaag verlengd voor 2017 en 2018 en vormt een belangrijke stap in de sponsoringstrategie van AG Insurance.


​De AG Memorial Van Damme is zonder twijfel één van de grootste sportevenementen in België met een internationale uitstraling en dito media-aandacht. De aantrekkingskracht ervan is enorm: jaarlijks tekenen ruim 47 500 toeschouwers present om de beste Belgische atleten en internationale vedetten aan het werk te zien, en meer dan 300 tv-stations zenden hun prestaties uit op televisie.


Naast een top-atletiekmeeting is de Memorial in de loop der jaren uitgegroeid tot een feest voor alle sportliefhebbers, met een uitgesproken gemoedelijk en familiaal karakter. AG Insurance is dan ook zeer blij en trots zijn partnerschap met de Memorial Van Damme te kunnen verlengen voor 2017 en 2018. 



Als verzekeraar is AG Insurance bijzonder begaan met de gezondheid en het welzijn van zijn klanten, partners en medewerkers. Onder meer via sportsponsoring wil de maatschappij mensen letterlijk in beweging brengen. Daarom steunt AG Insurance projecten en instellingen die actief sporten op een structurele en duurzame manier stimuleren. 



Hans De Cuyper, CEO:
"AG Insurance leent zijn naam nu al drie jaar aan de AG Memorial Van Damme. Wij zijn erg blij en trots dat we dit evenement mogen ondersteunen. Wij zien de Memorial Van Damme als een uithangbord, een visitekaartje dat mensen aanzet om te sporten – ongeacht hun niveau – en aan atletiek te doen in het bijzonder. Bovendien vormen de topprestaties van de Belgische of internationale atleten tijdens de Memorial ongetwijfeld nog een extra stimulans."



Bob Verbeeck, Gedelegeerd Bestuurder Memorial Van Damme​:
"AG Insurance is de perfecte partner voor de Memorial. We zijn dan ook erg blij dat we samen doorgaan. AG Insurance pakt deze samenwerking zeer actief aan en laat ze doordringen tot in alle geledingen van het bedrijf, bij alle medewerkers. Zo worden zij ook allemaal ambassadeurs van de Memorial en dragen ze bij aan het succes van de Memorial."​



AG Insurance grijpt zijn partnerships in de sportwereld ook aan om zijn eigen medewerkers – letterlijk en figuurlijk – in beweging te krijgen. De AG Memorial Van Damme maakt integraal deel uit van het humanresourcesbeleid waarin de betrokkenheid en het welzijn van de medewerkers centraal staan. Deze strategie bewijst al jaren zijn nut: door sporten aan te moedigen en in te zetten op het mentaal en fysiek welzijn van de medewerkers, werken zij efficiënter. Dit verbetert de kwaliteit van de service die AG Insurance biedt aan zijn klanten.