AG mag zich al voor het 13e jaar op rij een Top Employer noemen. Voor 2025 kent het Top Employers Institute dit prestigieuze label immers opnieuw toe aan de verzekeraar. Deze erkenning vormt een bevestiging van AG’s voortdurende inspanningen om te investeren in de groei, de ontwikkeling en het welzijn van zijn medewerkers.
Dertien een ongeluksgetal? Niet voor AG. Het bedrijf blijft zich jaar na jaar onderscheiden met een vooruitstrevende HR-aanpak, en dat wordt nu al voor de 13e keer op rij erkend door het Top Employers Institute. Dit internationaal gerenommeerde instituut voert een grondige evaluatie uit van het HR-beleid van deelnemende bedrijven, zowel in België als internationaal. Het analyseert maar liefst 600 HR-praktijken en procedures, naast een uitgebreide vragenlijst met 100 beoordelingscriteria.
Jan Heyvaert, Chief Human Resources & Sustainability Officer: "Dit label vormt voor ons niet alleen een erkenning, maar ook een motivatie om ons voortdurend te blijven ontwikkelen. Elk jaar verbeteren we ons HR-beleid verder en bieden we een totaalpakket aan kansen, begeleiding en voordelen die onze medewerkers niet alleen nu, maar ook in de toekomst ten goede komen. In een competitieve arbeidsmarkt is het onze sterke bedrijfscultuur die het verschil maakt, en ik ben enorm trots op ons team dat die cultuur elke dag verder versterkt."
In vergelijking met andere bekroonde werkgevers blijkt AG toonaangevend als het gaat om een moderne en flexibele werkomgeving. Het project “Reinvent Workplace” speelt hierin een sleutelrol. Door een grondige renovatie worden de kantoren van AG niet alleen aangenamer, maar ook uitgerust met de allernieuwste technologieën. Daarnaast maken interne sociale platformen en een gepersonaliseerde digitale employee experience het dagelijkse werk van de 4.400 medewerkers aangenamer. Hybride werken en flexibele uren geven medewerkers de vrijheid om hun werkweek grotendeels zelf in te richten.
Ook in andere domeinen, zoals loopbaanontwikkeling, loonbeleid, inclusie en duurzaamheid scoort AG sterk:
- AG wil een "Great Place to Grow" zijn, met actieve carrièreontwikkeling via interne mobiliteit, online leerplatformen, coaching, een breed opleidingsaanbod en mentoring-netwerken. Die vele initiatieven werpen hun vruchten af, want het afgelopen jaar gingen maar liefst 180 medewerkers een nieuwe uitdaging binnen het bedrijf aan.
- Flexibiliteit staat centraal in AG’s beloningsbeleid. Het cafetariaplan biedt medewerkers keuzevrijheid, terwijl family-friendly voordelen en welzijnsprogramma’s zorgen voor een gezonde werk-privébalans.
- Nieuwe medewerkers starten met een warme onboarding, ondersteund door tools zoals de warm-welkom-app en een welcome game. Persoonlijke opvolging en doelgerichte startersopleidingen helpen nieuwkomers om snel hun draai te vinden.
- Om dialoog en transparantie te bevorderen organiseert AG halfjaarlijkse “Let’s Talk”-sessies met de CEO en de CHRSO. Die dialoogsessies bieden medewerkers de kans om ideeën te delen, vragen te stellen en feedback te geven. Gemiddeld nemen 1.100 collega’s deel aan deze interactieve gesprekken.
- AG maakt ook van duurzaamheid en inclusie een prioriteit, met initiatieven als DEI-week en Sustainability Day. Projecten zoals “Onbeperkt Jobstudent” en het omarmen van medewerkers van alle leeftijden versterken de inclusieve cultuur.
AG is dit jaar op zoek naar 350 nieuwe medewerkers. Meer informatie over de vacatures is terug te vinden op de jobsite.