Innovatie 20/09/2019

Phil at Home, een innovatief dienstenaanbod om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen

Met een ruimer en modulair aanbod in een grotere regio, schakelt AG Insurance deze dagen een versnelling hoger in de uitrol van Phil at Home. Phil at Home combineert een geheel van diensten en innoverende veiligheidstechnologie met een persoonlijke coördinator, die het klanten - voornamelijk ouderen - mogelijk maakt om op een veilige, comfortabele en kwalitatieve manier langer in de eigen woning te blijven. 


De grenzen van de verzekering verleggen

Via het concept van Phil at Home, dat enkele maanden geleden in pilootfase gelanceerd werd, wil AG Insurance eens te meer de grenzen van de klassieke verzekering verleggen. Denk maar aan eerdere initiatieven als Yongo (een interactief spaar- en beleggingsplatform voor kinderen gebaseerd op financiële opvoeding) of recent nog SoSimply (het onlineplatform voor onderhoud- en herstellingsklusjes in de woning). 

Geertrui Van Camp, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Phil at Home
“We hebben er bewust voor gekozen om Phil at Home op een geleidelijke manier uit te rollen. Het gaf ons de tijd om het concept regelmatig te evalueren en bij te sturen zodat we zeker zijn dat ons aanbod maximaal beantwoordt aan de behoeften en verwachtingen van de klanten”. 



Dienstenaanbod uitgebreid

De pilootfase van Phil at Home verliep in de regio’s Asse, Leuven en Waver. De resultaten waren niet alleen zeer positief, maar ook leerrijk. Klanten toonden zich met name zeer tevreden over het veiligheidsaanbod, de contacten met de “Phil”-coördinator en het dienstennetwerk van Homeras , dit laatste vooral omwille van de snelheid, toegankelijkheid, de kwaliteitscontrole en de marktconforme prijzen. “Dit is een bijzonder kenmerk van ons aanbod”, stelt Geertrui Van Camp. “We maken er een erezaak van om onze klanten in contact te brengen met degelijke en betrouwbare partners, zodat zij – en hun familie – een optimale dienstverlening genieten. Dat geldt niet alleen voor de vaklui van Homeras, maar ook voor de 24/7 bijstand en voor de waaier aan diensten die we voor de klant kunnen organiseren, gaande van kappers over traiteurs tot mobiliteits- en verzorgingsdiensten”.  

Op basis van de reacties tijdens de pilootfase, werd het oorspronkelijke aanbod van Phil at Home ook uitgebreid, zodat het nog beter beantwoordt aan de behoeften van actieve senioren, die vaak op stap zijn buitenhuis. “We hebben aan ons aanbod dan ook een veiligheidshorloge toegevoegd, dat is uitgerust met een noodknop en een GPS-lokalisatiefunctie. Ideaal voor de actieve generatie van baby-boomers die graag op stap gaan en reizen”, verklaart Geertrui Van Camp. 


In constante evolutie en met up to date technologie…

De pilootfase heeft aangetoond dat veiligheid één van de belangrijkste bekommernissen van klanten is en blijft en dit zowel binnen als buiten de eigen woning. Aan deze bekommernis beantwoordt Phil at Home door een heel gamma van steeds evoluerende technologie, gaande van de veiligheidsknoppen in de woning over brand- en CO-detectoren tot het veiligheidshorloge voor meer gemoedsrust buitenshuis. En dit gamma zal verder worden uitgebreid met bijkomende oplossingen voor beveiliging en persoonlijke veiligheid, zoals deurcamera’s, intelligente sensoren, enz. 


… maar vooral met een menselijk gezicht dat centraal staat in het concept

De technologie kan niet alles oplossen. Het unieke van het Phil at Home concept bestaat in de “Phil”, de persoonlijke coördinator die klanten een menselijke aanpak, gemoedsrust en comfort biedt. “Phil” bezoekt regelmatig zijn klanten om te luisteren naar hun bekommernissen en wensen en met hen zoekt naar passende oplossingen. “Dit is echt het sterke punt van Phil at Home en de piloot heeft dat eens te meer bevestigd: Phil at Home biedt een unieke combinatie van diensten en technologie, maar het menselijke aspect is de sluitsteen van het concept en wordt ontzettend gewaardeerd door de klanten”, besluit Geertrui Van Camp.

 

Concreet

Dit bijkomende aanbod maakt dat Phil at Home voortaan in 3 verschillende formules beschikbaar is: 
- Phil Active voor klanten op zoek naar comfort en zekerheid, waar ze zich ook bevinden, dankzij het veiligheidshorloge en de GPS-functie;
- Phil Safe voor klanten op zoek naar extra comfort en zekerheid in de eigen woning, onder andere dankzij verschillende veiligheidsknoppen en rook- en CO-detectoren;
- Phil Great voor klanten die beide formules willen combineren. 

Phil at Home wordt op dit ogenblik aangeboden in de ruime regio’s van Asse, Leuven en Waver en die zones zullen de komende maanden verder worden uitgebreid. 
De eerste 250 klanten genieten een lanceringsaanbod van 59 EUR per maand voor de formules Phil Active en Phil Safe. Daarna bedraagt de prijs per formule 99 EUR per maand. Phil Great wordt gelanceerd aan het voordeeltarief van 85 EUR per maand gedurende de eerste 6 maanden, daarna 125 EUR per maand. 
Phil at Home kan zowel rechtstreeks via de website www.philathome.be als via een makelaar in de betrokken regio’s worden afgesloten. 

 

     
Foto’s
  • banner-philathome-1440×530-jpg