Innovatie 17/10/2018

Met Phil at Home doorbreekt AG de grenzen van de klassieke verzekering 

AG Insurance brengt binnenkort een totaal nieuwe service op de markt. Phil at Home combineert een hele reeks van innoverende diensten en technologieën met de begeleiding van een persoonlijke “coördinator”, zodat klanten zo lang mogelijk op een veilige, comfortabele en kwaliteitsvolle manier thuis kunnen wonen. Na andere recente innovaties als Yongo (een spaaroplossing voor kinderen) en VIVAY (bescherming voor gezinnen), bevestigt AG Insurance met Phil at Home zijn rol als vernieuwer in de Belgische verzekeringssector die de grenzen van het klassieke verzekeren durft te doorbreken. 

 

Concrete invulling van de merkbelofte ‘Supporter van jouw leven’

Als echte “supporter van het leven” van zijn klanten verruimt en vernieuwt AG Insurance regelmatig zijn verzekeringsaanbod. Met Phil at Home wil de verzekeraar nog een stap verder gaan en ook een actieve rol spelen in het leven van mensen, in het bijzonder dat van senioren.
 

Hans De Cuyper, CEO AG Insurance
“We hebben een groot aantal senioren en hun familie bevraagd om te weten te komen wat hun echte behoeften zijn. De conclusie was niet echt een verrassing: ze willen vooral zolang mogelijk zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Maar tegelijkertijd willen ze ook de praktische organisatie van hun dagelijkse leven kunnen uitbesteden.


Innovatieve diensten met een menselijke ‘touch’

In een eerste fase werd Phil at Home ontwikkeld rond verschillende assen: veiligheid, comfort thuis, communicatie en organisatie van het dagelijkse leven. Centraal in deze dienstverlening staat ‘Phil’, een persoonlijke coördinator uit de eigen regio.

Wat veiligheid betreft, zorgt een reeks aan technologische innovaties ervoor dat klanten zich 24/7 veilig kunnen voelen in de eigen woning. Om ervoor te zorgen dat ze niet aan woon- en leefcomfort moeten inboeten, organiseert en coördineert Phil at Home het onderhoud, de herstellingen en aanpassingen in de woning dankzij een uitgebreid netwerk van herstellers en professionals. Tot slot beschikken de klanten ook over een tablet en een app zodat ze makkelijk kunnen communiceren met hun familieleden en met hen taken en afspraken kunnen organiseren.
  
Uiteraard zullen deze diensten verder evolueren. “In een eerste fase hebben we het product ontwikkeld rond deze 4 assen. Maar op termijn willen we een heel ecosysteem uitbouwen, waaraan nieuwe partners op het vlak van bv. mobiliteit, gezondheidszorg, administratie, … kunnen toetreden”, legt Hans De Cuyper uit.


Geleidelijke lancering

Met meer dan 1,3 miljoen senioren in België is de potentiële doelgroep van Phil at Home aanzienlijk. Bovendien blijft deze groep almaar groeien. AG Insurance opteert wel voor een geleidelijke lancering van het product. 

“We geloven sterk in deze nieuwe combinatie van diensten. Maar we hebben beslist om tegen het einde van het jaar eerst een pilootproject te lanceren in 3 gemeenten (Asse, Waver en Leuven). Zo kunnen we de service evalueren en indien nodig aanpassen. In latere fases zullen we de scope geleidelijk aan uitbreiden, zowel geografisch als wat betreft het dienstenaanbod”


Verder gaan dan verzekeringen

Met een initiatief als Phil at Home toont AG Insurance dat het meer wil zijn dan een traditionele verzekeraar. Het wil een stap verder gaan en een actieve rol spelen in het leven van mensen door rond hen en voor hen een ecosysteem te creëren. “Phil at Home past perfect binnen de strategie die AG Insurance voor de komende 3 jaar heeft uitgestippeld: het wil de klant meer dan ooit centraal stellen, producten en diensten ontwikkelen op het vlak van preventie, bescherming en bijstand, en tot slot netwerken uitbouwen in het belang van de klanten”, besluit Hans De Cuyper.
 

     
Foto’s
  • vignette-jpg