Innovatie 04/03/2020

AG lanceert SoSimply, een onlineplatform voor kleine werken aan de woning

Wie heeft het nog nooit meegemaakt? Een lekkende keukenkraan, het onderhoud van de verwarmingsketel dat zich opdringt, een slot dat aan vervanging toe is, ... De zoektocht naar een bekwaam vakman gaat vaak gepaard met heel wat twijfels, zelfs frustraties. Met zijn nieuwe onlineplatform SoSimply stelt Homeras, een dochteronderneming van AG, zijn netwerk van meer dan 300 vakmensen open voor alle Belgen die een klus willen laten klaren.  

 

De zoektocht naar een bekwaam vakman


Waar tot enkele decennia geleden Belgen zelf aan de slag gingen of een netwerk hadden uitgebouwd van lokale vaklui, is dit vandaag allesbehalve evident. Tekort aan vaklui, verstedelijking, tweeverdieners met weinig tijd, ... Allemaal maatschappelijke tendensen die verklaren waarom de vraag naar bekwame vaklui sterk gestegen is. En meteen ook de frustraties: waar vind ik een betrouwbare vakman, die bovendien nog bereid is om kleine klusjes uit te voeren, een correcte prijs hanteert en gemaakte afspraken nakomt? 

 

Om deze tendens te checken heeft Homeras in 2018 een representatief marktonderzoek (zowel kwantitatief als kwalitatief) laten uitvoeren*. Dit toont duidelijk aan dat het voor iedereen noodzakelijk is om snel en efficiënt een vakman te kunnen vinden voor allerlei klusjes aan de woning.

  • - Het afgelopen jaar hebben 3 Belgen op 4 kleine onderhouds- of herstellingswerken aan hun woning laten uitvoeren. 

  • - Voor dit soort klussen wil bijna één Belg op 2 absoluut werken met een professional die gespecialiseerd is in een of meerdere vakgebieden. Daarnaast zegt 4 op 10 dat de zoektocht naar een degelijke vakman moeilijk verloopt, zeker om iemand te vinden die binnen een redelijke termijn beschikbaar is.

  • - De belangrijkste redenen die hen motiveren om een beroep te doen op een professional voor 'kleine' klussen: ervaring, positieve mond-tot-mondreclame en beschikbaarheid.

 

Kwaliteit aan vaste prijs en binnen redelijke termijn

Het nieuwe onlineplatform SoSimply, ontwikkeld door AG, biedt een snelle, eenvoudige en kwalitatieve oplossing voor deze verschillende behoeften. 

  • - Via Homeras beschikt SoSimply over een zeer uitgebreid netwerk van streng geselecteerde vaklui die kwaliteitsvol werk leveren: meer dan 300 loodgieters, verwarmingsspecialisten, elektriciens, slotenmakers, ... verspreid over het hele land. De omvang van het netwerk staat garant voor een uitvoering binnen een redelijke termijn, ook voor kleine opdrachten.

  • - In 2019 hebben deze 300 professionals bijna 40.000 interventies uitgevoerd. De vaklui zijn geselecteerd op basis van de kwaliteit van hun werk en de medewerkers van SoSimply volgen hen regelmatig op. Dit maakt dat de kwaliteit van het werk gewaarborgd is.

  • - De aangeboden diensten omvatten zowel onderhouds- en renovatiewerken (schilderen, elektriciteit, loodgieterij, ...) als herstellingen. Aan elk type klus zijn vaste en marktconforme prijzen verbonden. Na het invullen van de aanvraag weet de klant meteen hoeveel de klus zal kosten. 

  • - Bij problemen kan de klant altijd rechtstreeks contact opnemen met SoSimply, dat garant staat voor de correcte uitvoering van de opdracht.  

Om contact op te nemen met SoSimply, surf naar www.sosimply.be 

 

Top 3 van de meest gevraagde vaklui/klussen in 2019

1. Verwarmingsspecialist (voornamelijk voor het onderhoud van de ketel)

2. Loodgieter (voor het vervangen van een kraan, herstellen van een toiletspoeling die blijft lopen, ...)

3. Timmerman (voor het aanpassen of herstellen van deuren of ramen die niet goed meer sluiten)
 


 

Kjell Audenaert, CEO van SoSimply: “Ook op vlak van werken aan de woning is de digitalisering een echte gamechanger geworden. SoSimply brengt vraag en aanbod samen op een snelle, eenvoudige en klantvriendelijke manier. En met garanties qua termijnen, service en kwaliteit van uitvoering. We zijn overtuigd dat er een grote vraag is naar dit soort dienstverlening en we willen hierin een rol spelen, in overeenstemming met de ambities en het marktaandeel van onze aandeelhouder AG.” 

 

Hans De Cuyper, CEO van AG: ”De lancering van SoSimply past perfect in de Connect-strategie van AG en de evolutie van wat wij 'Beyond Insurance' noemen. Naast de bescherming van het vermogen van onze klanten, wat bij AG altijd onze voornaamste bekommernis is geweest, willen we ook een rol spelen in hun leven op het vlak van preventie en bijstand. Een goed onderhouden woning voorkomt schade en is een veilige investering voor de toekomst. Een efficiënte en uitgebreide dienstverlening bespaart onze klanten veel praktische beslommeringen.”


De nationale lancering gaat gepaard met een campagne rond uitstelgedrag


Het platform SoSimply by AG werd begin maart gelanceerd. Er volgt een nationale campagne in verschillende media: radio, tv, sociale media, ... Aan de hand van de slogan 'So snel gedaan, So goed gedaan' en met een vleugje humor herinnert de SoSimply-reclame ons eraan dat we niet moeten uitstellen tot morgen wat we vandaag al kunnen doen. Kiezen voor SoSimply betekent kiezen voor de eenvoudigste, meest betrouwbare en snelste oplossing voor een herstelling of renovatie. 

SoSimply Chili NL from AG Insurance on Vimeo.

 

SoSimply Spaghetti NL from AG Insurance on Vimeo.

 

Wie is Homeras?

Homeras is een dochtermaatschappij van AG Insurance gespecialiseerd in het oplossen van dringende problemen en het herstellen van schade aan een woning.  Met zijn netwerk van meer dan 300 bekwame herstellers, voert het deze opdrachten uit voor klanten van AG Insurance van wie de woning getroffen is door een schade gedekt in hun woningverzekering. Via SoSimply opent het zijn netwerk nu voor iedereen, klant of niet, en voor een groot aantal woningklussen.  

 

 


  Marktonderzoek in opdracht van Homeras uitgevoerd door Kynetec, het vroegere Market Probe.

Foto’s
  • vignettesosimply-jpg