Cultuur 26/06/2018

AG Insurance lanceert onboarding app voor nieuwe medewerkers

AG Insurance bereidt nieuwe medewerkers voortaan optimaal voor op hun eerste werkdag dankzij een gloednieuwe app.

De eerste werkdag bij een nieuwe werkgever, en het toeleven naar dat moment, zorgt meestal voor de nodige spanning en een hele resem vragen. In tijden van talentschaarste is het verwelkomen van dat talent, de zogenaamde ‘onboarding’, bijgevolg meer dan ooit van tel: uit onderzoek van Robert Half bij 1.000 Belgische werknemers blijkt dat maar liefst 60 procent van de bevraagden zou overwegen om op te stappen in de eerste maand als hun onboarding niet vlot verloopt.

Een goed doordacht en performant onboarding proces daarentegen zorgt voor sneller ingewerkte werknemers die meer vertrouwen hebben in hun functie, die bijdragen tot een positieve bedrijfscultuur en teamgeest, en die gelukkiger zijn in hun job.

Nieuwe medewerkers van AG Insurance vinden voortaan alle informatie over het bedrijf op één digitale plek. Niet alleen algemene bedrijfsinformatie, maar ook gepersonaliseerde inhoud over het departement waarin ze aan de slag gaan, het opleidingstraject dat hen wordt aangeboden om zich in te werken, en zoveel meer.

 HR-directeur Jan Heyvaert:
“Hoe goed we nieuwe medewerkers ook informeren tijdens het selectieproces, het is normaal dat ze nog allerlei vragen hebben. Met onze gloednieuwe onboarding app willen we hen helpen en geruststellen. We willen hen de kans geven om ons bedrijf al van binnenuit te leren kennen nog vóór hun eerste werkdag. De app kadert ook perfect binnen de ambitie die we hebben om onze digitale bedrijfscommunicatie te versterken.”


Wie kiest voor AG Insurance, kiest niet alleen voor een specifieke job, maar ook voor een manier van samenwerken. Daarom wordt in de app veel aandacht besteed aan de waarden en bedrijfscultuur van de verzekeraar. Nieuwelingen kunnen zich via de app ook voorstellen aan hun toekomstige manager en collega’s, of hun manager contacteren met slechts één druk op de knop.

“Zodra nieuwe medewerkers hun contract hebben getekend, nodigen we hen uit om de app te downloaden,” legt Heyvaert uit. “Naarmate hun eerste werkdag nadert, krijgen ze steeds meer en steeds praktischere informatie te zien. Met tekst, foto, video’s en zelfs een virtuele bedrijfsrondleiding trekken we in de onboarding app alle registers open, zodat onze nieuwe collega’s optimaal voorbereid zijn om bij ons aan de slag te gaan.”