Corporate 03/06/2019

AG lanceert een nieuwe campagne om zijn merkbelofte te illustreren

'Wacht niet op je volgende leven. Leef nu al voluit met AG,' zo luidt de merkbelofte van de nummer 1 verzekeraar op de Belgische markt. Sinds 2017 illustreert AG deze belofte met een imagocampagne waarin sympathieke dieren centraal staan: een schattig berenkoppel, een rock-'n-rollstruisvogel en een sportief giraffengezin. Vanaf vandaag doen twee nieuwe helden hun intrede. Bovendien brengen ze ook een nieuwe boodschap over.

Tijd om…


Begin juni vernieuwt AG zijn merkcampagne. De campagne loopt de hele zomer en voegt de boodschap 'Tijd om...' toe, vertelt Nathalie Erdmanis, Strategic Marketing & Branding Director.

Nathalie Erdmanis, Strategic Marketing & Branding Director
« Al bijna 200 jaar is AG marktleider in verzekeringen in België. Als supporter van het leven van de Belgen beschikt AG over de expertise en knowhow die nodig zijn om ervoor te zorgen dat zijn klanten nu al voluit kunnen leven, omdat ze goed verzekerd zijn, dankzij onze medewerkers en partners die op elk moment van hun leven aan hun zijde staan ... Bijvoorbeeld als er een baby geboren wordt of als iemand met pensioen gaat. Vandaag willen we hen vertellen dat het tijd is om meer 'rups' te zijn. Want dit dier kijkt uit naar zijn tweede leven als vlinder, een beetje zoals iemand zich geleidelijk voorbereidt op zijn welverdiende pensioen na een lange carrière. Of om meer 'zeeleeuw' te zijn, het zeezoogdier dat zijn gezin op de eerste plaats zet. Zich laten inspireren door deze twee nieuwe helden, omdat ze weten dat ze altijd op AG kunnen rekenen: dat is onze boodschap aan de klanten ».
  

Nieuwe campagne (vervolg) maar dezelfde doelstellingen


AG zette in 2017 dieren in de kijker en wist hiermee iedereen te verbazen. "Dat was de bedoeling. Deze originele en onverwachte creatieve keuze zorgde ervoor dat de boodschap de verwachte impact had op het publiek, want het merk kreeg een sterke persoonlijkheid en een emotionele waarde. Het is nu bijna twee jaar geleden dat we ons merk associeerden met deze 'helden' en we stellen vast dat we ons hiermee onderscheiden en dat het de bekendheid van AG vergroot."

De nieuwe campagne heeft hetzelfde doel, voegt ze eraan toe: "We willen ons imago bij het publiek blijven versterken, door nog verder te gaan in onze belofte. Naast het genieten van het leven in het algemeen, willen we laten zien dat we beschikken over expertise en dat we kwaliteitsproducten aanbieden die een impact hebben op het dagelijkse leven van ons allemaal: gezondheid, gezin, mobiliteit, pensioen, wonen en beleggingen. Met andere woorden: met deze campagne ‘ecosystemen’ willen we zowel klanten als niet-klanten er bewust van maken dat ze voor al deze zaken bij AG terechtkunnen. Uiteraard gaat het om verzekeringen, maar ook om diensten die zorgen voor gemoedsrust, zoals bijstand, preventie en bescherming" verklaart Nathalie Erdmanis.

 

Het wordt een AG-zomer!


De nieuwe campagne is te horen op de belangrijkste Belgische radiokanalen, en verschijnt in heel wat kranten en magazines en op sociale media. In juni doen de zeeleeuw (ecosysteem gezin) en de rups (pensioen) hun intrede. De onderneming heeft al laten weten dat het tweede deel van de campagne van start gaat in augustus. Dan komen twee andere domeinen aan bod. . 


 

     
Foto’s
  • 250×150 Newsroompreviewfamille-jpg

  • 250×150 Newsroompreviewpension-jpg