Cultuur 20/08/2015

Belg ziet de toekomst rooskleuriger in

Op 20 maart 2015 – de Internationale Dag van het Geluk – lanceerde AG Insurance de “Happiness Barometer”: een interactieve module waarmee iedereen zijn/haar persoonlijke en relatieve geluksgevoel in kaart kan brengen én kan uitzoeken tot welke maatschappelijke groep hij/zij behoort. Ondertussen namen meer dan 2.500 Belgen deel aan deze online enquête via www.happinessbarometer.be.



Een analyse van de antwoorden leert dat met een gemiddelde score van 6,5 op 10 het geluksgevoel van de Belg stabiel blijft ten opzichte van vorige metingen. Familie, gezondheid en sociaal leven zijn daarbij de drie belangrijkste geluksfactoren. Opmerkelijk is wel dat we de toekomst met meer vertrouwen tegemoet kijken. Meer dan 1 Belg op 3 geeft zichzelf een hoge score voor zijn huidig geluksgevoel. Dat aantal stijgt tot meer dan 1 op 2 als je vraagt hoe zij hun geluk in de toekomst inschatten.
Verder legt de Happiness Barometer ook een aantal verschillen bloot tussen de provincies onderling en naargelang men op het platteland of in/rond een stadscentrum woont.



     
Foto’s
  • Barometer 235x120