Innovatie 28/03/2019

AG-dochter Homeras lanceert online platform voor kleinere werken aan de woning

Wie heeft het nooit meegemaakt? Een keukenkraan die aan vervanging toe is, een onderhoud van de verwarmingsketel dat zich opdringt, … De zoektocht naar een bekwaam vakman gaat vaak gepaard met heel wat twijfels, zelfs frustraties. Homeras, een dochteronderneming van AG Insurance, biedt nu een passend antwoord. Met zijn nieuwe online platform SoSimply stelt Homeras zijn netwerk van meer dan 300 vakmensen open voor alle Belgen die een klus willen laten klaren, ongeacht ze bij AG verzekerd zijn of niet. 

Zowel kwantitatief als kwalitatief marktonderzoek1  heeft duidelijk de behoefte aan zo’n dienstverlening blootgelegd. Waar tot enkele decennia geleden Belgen zelf aan de slag gingen of een netwerk hadden uitgebouwd van lokale vaklui, is dit in de 21e eeuw allesbehalve evident geworden. Schaarste aan vaklui, verstedelijking, tweeverdieners met weinig tijd … allemaal maatschappelijke tendensen die verklaren waarom de vraag naar bekwame vaklui sterk gestegen is. En meteen ook de frustraties: waar vind ik een betrouwbare vakman, die bovendien nog bereid is om kleine klusjes uit te voeren, die een correcte prijs hanteert en gemaakte afspraken nakomt? 



Kwaliteit aan vaste prijs en binnen redelijke termijn

Het nieuwe online platform SoSimply biedt een snelle, eenvoudige en kwalitatieve oplossing voor al deze frustraties. 

  • - Via Homeras beschikt SoSimply over een zeer uitgebreid netwerk van vaklui van het land: meer dan 300 loodgieters, verwarmingsspecialisten, elektriciens, slotenmakers…. verspreid over het hele land. De omvang van het netwerk staat garant voor een uitvoering binnen een redelijke termijn, ook voor kleine opdrachten.

  • - De vaklui zijn geselecteerd op basis van de kwaliteit van hun werk en ze worden regelmatig opgevolgd door medewerkers van Homeras. SoSimply garandeert dan ook de kwaliteit van de werken.

  • - De aangeboden diensten omvatten zowel onderhouds- en renovatiewerken (schilderen, elektriciteit, loodgieterij, …) als al dan niet dringende herstellingen.

  • - Aan elk type klus zijn vaste en marktconforme prijzen verbonden. Na het invullen van zijn aanvraag, weet de klant meteen hoeveel de klus zal kosten. SoSimply heeft hiervoor met zijn vaklui afspraken gemaakt, zowel voor materialen als voor uurlonen en andere kosten.

  • - In geval van problemen kan de klant steeds terecht bij SoSimply zelf, dat garant staat voor de correcte uitvoering van de opdracht. 



 

Wie is Homeras?

Homeras is een dochtermaatschappij van AG Insurance gespecialiseerd in het oplossen van dringende problemen en het herstellen van schade aan een woning.  Met zijn netwerk van meer dan 300 bekwame herstellers, voert het deze opdrachten uit voor klanten van AG Insurance van wie de woning getroffen is door een schade gedekt in hun woningverzekering. Via SoSimply opent het zijn netwerk nu voor iedereen, klant of niet, en voor een groot aantal woningklussen.  

 


 

Kjell Audenaert, CEO van Homeras: “Ook op vlak van werken aan de woning is de digitalisering een echte gamechanger geworden. SoSimply brengt vraag en aanbod samen op een snelle, eenvoudige en klantvriendelijke manier. En met garanties qua termijnen, service en kwaliteit van uitvoering. We zijn overtuigd dat er een grote vraag is naar dit soort dienstverlening en wensen hier een rol in te spelen, conform de ambities en het marktaandeel van onze aandeelhouder AG Insurance.” 

 

Hans De Cuyper, CEO van AG Insurance: ”De lancering van SoSimply past perfect in de Connect strategie van AG Insurance en in de evolutie van wat we ‘Beyond Insurance’ zijn gaan noemen. Naast het beschermen van het patrimonium van onze klanten, al decennia de core business van AG, willen we in het leven van onze klanten ook een rol spelen op het vlak van preventie, voorzorg en bijstand. Een goed onderhouden woning voorkomt schade en vormt een zekere belegging voor de toekomst. Een efficiënte en uitgebreide dienstverlening op vlak van bijstand verlost hen van heel wat praktische zorgen.”

 
  1 Marktonderzoek in opdracht van Homeras uitgevoerd door Kynetec, het vroegere Market Probe.

 

Foto’s
  • vignettesosimply-jpg