Csr 29/09/2016

AG Insurance Memorial Van Damme: 40 gesigneerde smurfen geveild ten voordele van Unicef België

Enkele weken geleden vierde de AG Insurance Memorial Van Damme zijn 40e verjaardag. Naar aanleiding daarvan heeft de mascotte van de atletiekmeeting de hele wereld rondgereisd om atleten uit alle disciplines te ontmoeten. Deze actie #Smurf2World, gesteund door IMPS en AG Insurance, wordt vandaag in schoonheid afgesloten met de veiling van de 40 gesigneerde smurfen ten voordele van Unicef België.



40 smurfen per opbod verkocht ten voordele van Unicef België


Vandaag is het hoogtepunt van de actie #Smurf2World: 40 door atleten gesigneerde smurfen – unieke exemplaren! – worden immers geveild op de website Ebay Charity, van 29 september 2016 tot en met 8 oktober 2016. Al vanaf 50 EUR kunt u de trotse eigenaar worden van zo’n unieke smurf. De opbrengst gaat integraal naar Unicef België.



De actie #Smurf2world in het kort


Sinds 2014 is de wereldberoemde smurf van Peyo de officiële mascotte van de AG Insurance Memorial Van Damme. Om de 40e verjaardag van de topatletiekmeeting te vieren op 9 september laatstleden heeft de AG-smurf de hele wereld afgereisd. Zijn trektocht duurde 40 weken. Op zijn reis ontmoette de smurf 40 topatleten van alle horizonten. Hij bracht tijd door met elk van hen en deelde zijn ontmoetingen via foto’s en ervaringen op de sociale media.
Zo poseerde hij trots met Kim Clijsters, kreeg hij een knuffel van Nafissatou Thiam en was hij aanwezig op de training van Renaud Lavillenie, om maar enkele hoogtepunten op te noemen… Alle atleten signeerden enthousiast het T-shirt van onze pluchen smurf.


Veronique Culliford, stichtend voorzitter van de IMPS en dochter van Peyo:
“Mijn vader bracht ons waarden bij als solidariteit, respect voor elkaar, verdraagzaamheid en hulpvaardigheid. Deze eigenschappen gelden net zo goed voor de smurfen. Ondanks hun verschillen leven ze in harmonie samen. Het spreekt dan ook voor zich dat ze zich graag verbinden aan acties ten voordele van minderbedeelde kinderen.”


Cédric Van Branteghem, Assistant Meeting Director Memorial Van Damme:
“Deze gezamenlijke actie heeft de verjaardagseditie van de AG Insurance Memorial Van Damme al lang op voorhand doen leven bij de atleten zelf en de atletiekfans. Het leverde bovendien 40 erg unieke smurfen op. Sommige ervan hebben zelfs de halve wereld afgereisd. Ik wil zeker ook nog eens alle atleten bedanken die de smurf een dagje op sleeptouw wilden nemen en daarmee ook hun steentje hebben bijgedragen voor Unicef.”


Hans De Cuyper, CEO van AG Insurance:
"Als hoofdsponsor wilden we het 40-jarig bestaan van een sportmonument zoals de AG Insurance Memorial Van Damme op een waardige manier vieren. Doorheen de actie #Smurf2world hebben 40 atleten aanvaard hun steun te verlenen, door te poseren met de mascotte ten voordele van het goede doel. Deze inspirerende persoonlijkheden, die nu nog sporten of al gestopt zijn, beantwoorden perfect aan de waarden die ons bijzonder dierbaar zijn zoals sportpromotie en liefdadigheid.”

     
Documenten
Foto’s
  • nafi

  • lavillenie.JPG

  • clijsters.JPG