Corporate 20/04/2021

AG blijft favoriete verzekeringsmerk van de Belgen

Voor het zesde opeenvolgende jaar belonen de Best Brands Awards de favoriete merken van België in verschillende bedrijfssectoren. Sinds 2019 wordt de prijs ook binnen de verzekeringssector uitgereikt. AG is vereerd om sinds de start, en ook dit jaar, deze prijs in ontvangst te mogen nemen.


Prijsuitreiking Best Brands Awards 


De zesde editie van de Best Brands Awards kon dit jaar helaas niet feestelijk doorgaan door de corona-maatregelen. De organisator ServicePlan maakte de winnaars bekend tijdens een online ceremonie met tal van interviews en korte filmpjes. 


Prestatiebarometer van de merken in België


Het klassement is gebaseerd op een enquête van GfK bij 5000 respondenten uit de hele Belgische samenleving. De enquête levert een aantal merken op die zich weten te onderscheiden (350 aangeboden merken uit 21 verschillende activiteitssectoren). Twee criteria krijgen bijzondere aandacht: het reële economische succes van het merk op de markt (op basis van verschillende indicatoren zoals marktaandeel, prijs en het feit dat een merk de eerste keuze is van de consument) en de emotionele perceptie door de consument (een dimensie die rekening houdt met de merkbekendheid, de klantervaring of het crosssellingpotentieel). Er is geen jury. De laureaten worden bepaald op basis van de perceptie en de stem van de Belgen.
 

AG voor de derde keer favoriet verzekeringsmerk


Wat bijzonder is aan deze awards, is dat ze per sector worden toegekend. AG blijft het favoriete merk van de Belgen. 

Nathalie Erdmanis, Director Sustainability, Strategic Marketing & Customer Insights & Analytics, is tevreden: "Het is een hele eer om voor de derde keer op rij erkend te worden als favoriet verzekeringsmerk. Bovendien is het een beloning voor onze gehele merkstrategie. Ik beschouw deze award dan ook als een erkenning van het vertrouwen dat wij de afgelopen jaren dankzij onze expertise en professionele aanpak hebben verdiend. Als supporter van het leven van onze medeburgers, is dat vertrouwen belangrijk om iedereen te kunnen steunen in de belangrijke momenten van het leven."



Volg je gevoel en leef jouw leven


Meer dan drie jaar geleden al lanceerde AG zijn eerste merkcampagne onder de positionering 'Live your life to the fullest' met de belofte om onze klanten de nodige gemoedsrust te bieden zodat ze voluit kunnen leven. Door deze campagne zijn de naambekendheid en de positieve emotionele perceptie van het merk AG fors toegenomen.

In 2019 zijn we overgegaan naar de tweede fase van onze strategie van merkpositionering om te laten zien dat AG een trouwe supporter van het leven van de mensen is op alle gebieden die er toe doen: gezin, gezondheid, woning, mobiliteit, beleggingen en pensioenen. 

Deze rol hebben we dit jaar herbevestigd met een eenvoudige maar essentiële boodschap: volg je gevoel en leef jouw leven. Hoe groot of klein je plannen ook zijn in deze moeilijke tijden.


AG has taken home the Best Brands Award for the insurance sector for the third year in a row.
     
Foto’s
  • Best Brand Award 470×300 bis-jpg