Corporate 19/05/2020

AG lanceert tweede reeks webinars over “het nieuwe werken na de heropstart”

De geleidelijke heropstart van het maatschappelijk en economisch leven maakt alvast één ding duidelijk: zowel werkgevers als werknemers krijgen te maken met een nieuwe arbeidsrealiteit. Hoe bedrijven en werknemers hier optimaal mee kunnen omgaan, is het onderwerp van een 2de reeks webinars, die AG Health Partner organiseert in samenwerking met een aantal experts in welzijn op het werk.
 
In de voorbije maand april organiseerde AG Health Partner, een dochteronderneming van AG, een reeks van 5 webinars voor werknemers rond het thema “hoe de lockdown overleven”. Meer dan 3.000 werknemers namen er live aan deel en nog eens 6.000 deelnemers bekeken de video-opnames in uitgestelde modus. De gemiddelde tevredenheidsscore van 92% getuigt van het belang van het initiatief en de waardering van de deelnemers voor de kwaliteit van de sprekers en de behandelde thema’s.
 
Nu bedrijven geleidelijk terug opstarten, is echter een nieuwe fase van de crisis ingetreden, bevestigt Ellen De Vleeschouwer, General Manager van AG Health Partner:
 
Met de geleidelijke heropstart van de economie breekt een nieuwe periode van onzekerheid aan, zowel voor werkgevers als voor werknemers. Aandacht voor gezondheidspreventie zal centraal staan, maar experts waarschuwen vooral voor de impact op het mentale welbevinden van werknemers. Meer dan ooit dringt een globale aanpak van het welzijn op het werk zich op, een aanpak die oog heeft voor zowel de fysieke als de mentale en sociale aspecten van het nieuwe werken.”

Webinars voor werknemers én werkgevers

Terwijl de eerste reeks webinars zich vooral richtte op de behoeften van werknemers in lockdown, mikken 2 van de 3 nieuwe modules specifiek op een publiek van bedrijfsleiders, het topmanagement in de bedrijven en HR-verantwoordelijken Deze interactieve modules, opnieuw opgesteld met Belgische specialisten die reeds samenwerken met AG Health Partner, focussen op het invoeren van een globale welzijnsaanpak, change management, veerkracht en leidinggeven in tijden van crisis. Verschillende bedrijfsleiders delen er hun inzichten en ervaringen.
 
Het derde webinar richt zich opnieuw tot de medewerkers zelf en focust op het ontwikkelen van vaardigheden inzake wendbaarheid en aanpassingsvermogen.
 
De webinars die plaatsvinden tussen 26 mei en 2 juni staan open voor iedereen en deelname is gratis. Inschrijven kan via www.aghealthpartner.be/nl/webinars.

 
Heidi Delobelle, Directeur Employee Benefits & Health Care AG: 
De voorzichtige heropstart van de economie plaatst alle bedrijven, ongeacht hun omvang, voor totaal nieuwe en ongeziene uitdagingen, waarbij een continue aandacht voor de mentale, sociale en fysieke gezondheid van de werknemers cruciaal zal zijn. Dit is een domein waarin AG Health Partner de voorbije maanden heel wat expertise en een netwerk van specialisten heeft uitgebouwd. We beschouwen het dan ook als onze maatschappelijke plicht om, via deze webinars, die expertise ter beschikking te stellen van bedrijven, of ze nu klant zijn of niet, zodat ze die overgang op een gefundeerde en gecoördineerde manier kunnen maken.
 

Wat maakt de aanpak van AG Health Partner zo bijzonder?
Ellen De Vleeschouwer: “AG Health Partner biedt een globale aanpak van het welzijn op het werk, met aandacht voor zowel fysieke, mentale als sociale aspecten. Uniek daarbij is dat de werkgever wel de krijtlijnen bepaalt, maar binnen dat kader staan de werknemers zelf aan het stuur van hun professioneel en persoonlijk welzijnsprogramma. Ons My Health Partner platform is daarom zo ontwikkeld dat medewerkers zelf de ondersteuning kunnen kiezen waar ze nood aan hebben. Dat kunnen bijvoorbeeld webinars of e-learnings zijn, maar even goed fysieke programma’s of individuele ondersteuning door psychologen.
 


Raadpleeg eveneens de bijgevoegde "3 tips voor leiders en leiderschap in tijden van crisis" van Björn Prins.
 
     
Foto’s
  • Corona elbowshakearticle-jpg