Corporate 19/03/2020

Tweede Best Brand Award voor AG

De vijfde editie van de Best Brands Awards kon dit jaar niet doorgaan door de lockdown na de uitbraak van het coronavirus. De ceremonie viel weg en organisator ServicePlan maakte de beste merken bekend die in België actief zijn. De omstandigheden zijn moeilijk. Toch is AG blij dat het voor het tweede jaar op rij de award in de verzekeringssector in ontvangst mag nemen.
 

Prestatiebarometer van de merken in België


Het klassement werd bekendgemaakt op 18 maart en is gebaseerd op een enquête van GfK bij 5000 respondenten uit de hele Belgische samenleving. De enquête levert een aantal merken op die zich weten te onderscheiden (350 aangeboden merken uit 21 verschillende activiteitssectoren). Twee criteria krijgen bijzondere aandacht: het reële economische succes van het merk op de markt (op basis van verschillende indicatoren zoals marktaandeel, prijs en het feit dat een merk de eerste keuze is van de consument) en de emotionele perceptie door de consument (een dimensie die rekening houdt met de merkbekendheid, de klantervaring of het crosssellingpotentieel). Er is geen jury. De laureaten worden bepaald op basis van de perceptie en de stem van de Belgen.
 

AG voor de tweede keer bekroond in de verzekeringssector


Wat bijzonder is aan deze awards, is dat ze per sector worden toegekend. AG werd geselecteerd in de verzekeringssector en won voor het tweede jaar op rij de award. 

Nathalie Erdmanis, Strategic Marketing & Branding Director, is tevreden: "In deze zeer verwarrende tijden, kan deze award banaal overkomen. Het blijft echter een mooie erkenning en een beloning voor onze gehele merkstrategie, gebaseerd op 200 jaar expertise en ervaring. Ik beschouw deze award dan ook als een welverdiend resultaat van jarenlange inspanningen. 
Meer dan twee jaar geleden al lanceerde AG zijn eerste merkcampagne met de positionering 'Live your life to the fullest': we bieden onze klanten de nodige gemoedsrust zodat ze voluit kunnen leven. Door deze campagne zijn de naambekendheid en de positieve emotionele perceptie van het merk AG fors toegenomen.
In 2019 zijn we overgegaan naar de tweede fase van onze strategie van merkpositionering: we willen nóg dichter bij de dagelijkse realiteit van het grote publiek komen, laten zien dat AG de trouwste supporter van hun leven is op alle gebieden die er echt toe doen: gezin, gezondheid, woning, mobiliteit, beleggingen en pensioenen. Als het goed gaat, maar ook in moeilijkere, onzekere dagen.
AG heeft ervoor gekozen om verder in te zetten op de positionering van de eerste campagne met het berenkoppel, de rock-'n-rollstruisvogel en het gezin sportieve giraffen."


 

AG - Best Brand Awards 2020 from AG Insurance on Vimeo.

     
Foto’s
  • BBA1920x10802-png

  • BB2020-Logo-best-brands-1024×1024-jpg