Corporate 22/06/2019

AG Insurance laat zijn klanten kennismaken met unieke hersteltechniek voor kleine deukjes 

Tijdens het weekend van 21 tot 23 juni zullen maar liefst 3.000 auto’s het Brussels Kart Expo in Groot-Bijgaarden bezoeken. Wat hebben ze gemeen? Ze werden getroffen door een hagelbui, kregen te maken met steenslag, kwamen onzacht in aanraking met een winkelkarretje, ... Het resultaat? Deukjes in het koetswerk. Geen drama, maar vervelend en duur om te laten herstellen. AG Insurance wil een snelle, ecologische en budgetvriendelijke techniek voor het verwijderen van kleine deukjes promoten. Daarom geeft de maatschappij haar klanten de kans om dit weekend gratis 3 deukjes in hun auto te laten herstellen.
 

 'Deukjes': verschillende oorzaken, onder andere hagel


Zodra een auto de garage verlaat, is er risico op schade. Het gaat niet louter om ongevallen, maar ook om vervelende, kleine beschadigingen zoals deukjes. En het lijkt erop dat voertuigen steeds vaker dit soort schade zullen oplopen...
 

Edwin Klaps, Managing Director AG Insurance :
« Uit meteorologische studies blijkt dat onweer met (grote) hagelbollen steeds meer voorkomt. Als we weten dat minstens 1 onweer op 3 gepaard gaat met hagel en dat er bij gemiddeld 5 tot 6 hagelbuien per jaar hagelbollen vallen van minstens 2 cm* - groot genoeg dus om schade aan het koetswerk te veroorzaken - kunnen we ervan uitgaan dat dit soort schade in de toekomst alleen nog zal toenemen. Het is nog maar half juni en we hebben al bijna evenveel autoschadeclaims door stormen en hagel geregistreerd als in heel 2018. »


Laten herstellen of niet, dat is de vraag


"Klanten zijn vaak terughoudend om dergelijke schade te laten herstellen, vooral als het gaat om een paar kleine deukjes, omdat het te duur is of veel tijd in beslag neemt. Dat is jammer, want dat zorgt ervoor dat de auto in waarde daalt," legt Edwin Klaps uit. "En dat terwijl er heel efficiënte en goedkope herstellingstechnieken bestaan, zoals Paintless Dent Repair (PDR). Met deze techniek is demonteren niet nodig en zijn de deukjes dan ook zeer snel hersteld.” 
 


Kosten onder controle houden


AG Insurance behandelt jaarlijks maar liefst 200 000 autoschadeclaims voor een totaalbedrag van 360 miljoen euro. Het spreekt dan ook voor zich dat het belangrijk is om dit soort technieken te veralgemenen: "Als we een hersteltechniek kunnen promoten waardoor het voertuig minder buiten gebruik is, die even efficiënt is en waarvoor demonteren niet nodig is, helpt dit om onze kosten onder controle te houden," voegt Edwin Klaps toe. En omdat er minder schadelijke producten zoals autolak aan te pas komen en er geen broeikasgassen worden uitgestoten, is deze techniek ook milieuvriendelijker. Ook dat is een belangrijk voordeel, nu zowel particulieren als bedrijven ernaar streven om hun ecologische voetafdruk te verkleinen.
 


Voor het 2e jaar op rij in België: de AG Car Repair Days zetten de PDR-techniek in de kijker


AG Insurance trekt dit weekend voor het tweede jaar op rij naar Brussels Kart Expo in Groot-Bijgaarden om zijn klanten te laten kennismaken met de PDR-techniek. Organisatorisch is het een gigantische uitdaging. Gezien het succes van de eerste editie, werd de capaciteit van het evenement verhoogd van 2.200 auto's naar 3.000 wagens.
"In minder dan twee weken waren de 3.000 plaatsen sold out,” legt Edwin Klaps uit. "Drie dagen lang zullen deze 3000 auto's door de handen gaan van een 50-tal specialisten in de PDR-techniek. Dankzij AG kunnen klanten tot 3 deukjes met een maximumgrootte van een muntstuk van 2 euro laten herstellen. Aangezien de herstelling maximaal 30 minuten in beslag neemt, heeft elke bestuurder de tijd om de techniek te observeren ... en de deukjes te zien verdwijnen," voegt hij eraan toe. . 
 


Zoveel mogelijk mensen bewustmaken van de voordelen van de PDR-techniek …


Met dit evenement wil AG Insurance de PDR-techniek om deukjes te verwijderen bij zoveel mogelijk mensen in de kijker zetten. "Als verzekeraar zijn we ervan overtuigd dat we een rol te spelen hebben in het promoten van deze techniek, omdat we bij een ongeval altijd in de frontlinie staan. Als PDR bij het grote publiek bekend is, klanten ernaar vragen en herstellers er de voorkeur aan geven, is dat een groot voordeel voor iedereen: klanten natuurlijk, maar ook garagehouders, verzekeraars, verzekeringstussenpersonen en vooral het milieu," legt Edwin Klaps uit..
 


Meer dan een verzekeraar voor de klanten 


"Onze eerste rol is om klaar te staan voor onze klanten als ze een schadegeval hebben," besluit Edwin Klaps, Managing Director: "Want een schadegeval is vaak een emotioneel moeilijk of verwarrend moment. Niemand wil graag een ondergelopen kelder of aangereden auto. Met de AG Car Repair Days willen we onze klanten laten zien dat we ook voor hen klaarstaan als ze géén schadegeval hebben. Want dat is wat een 'supporter van jouw leven' doet: klanten echte gemoedsrust bieden, zelfs in de kleine dagelijkse beslommeringen, zoals een paar deukjes die vaak ontstaan door pech."

_________
* Bron: KMI
     
Foto’s
  • AG21062018CLAU16332LQ-jpg