Corporate 25/04/2019

DECAVI-trofeeën: 5 verzekeringstrofeeën voor AG, een record!

Gisteravond vond in Brussel de jaarlijkse uitreiking plaats van de Decavi-verzekeringstrofeeën Niet-leven. AG Insurance sleepte er maar liefst 5 awards in de wacht, een record voor de maatschappij. Zo won AG o.a. de prijs voor innovatie en, al voor het zesde jaar op rij, de Trofee van de Makelarij.

Op woensdag 24 april reikte DECAVI naar jaarlijkse gewoonte de verzekeringentrofeeën Niet-leven uit. De organisatie wil hiermee de verzekeraars belonen die het voorbije jaar in de verzekeringen Auto, Brand, Ongevallen en Aansprakelijkheid de meest opmerkelijke initiatieven genomen hebben op het vlak van producten, diensten, acties enz.
AG Insurance is fier dat het dit jaar, naast een aantal sterke nominaties, niet minder dan vijf trofeeën in de wacht heeft gesleept.

.

Trofee van de Innovatie voor de nieuwigheden op het vlak van deeleconomie 


Begin 2018 breidde AG zijn productgamma uit en nam hij  de activiteiten uitgeoefend in het kader van de deeleconomie automatisch op in de basisproducten. Een essentiële evolutie die getuigt van verantwoordelijkheidszin, nu de deeleconomie volop boomt, maar verre van risicoloos is. Deze strategie wordt beloond met de trofee van de Innovatie (waarbij AG het opnam tegen maar liefst 11 andere maatschappijen).

Frédéric Van Dieren, commercieel directeur: “De samenleving verandert, net als de noden van onze klanten. AG wil zo dicht mogelijk bij hun nieuwe behoeften staan, zodat ze voluit kunnen leven. Door het volledige productgamma aan te passen aan de deeleconomie wil AG niet alleen zijn klanten ondersteunen, maar ook de ontwikkeling en duurzaamheid van dit type economie. Ze maakt immers volwaardig deel uit van de toekomst. De trofee die we vandaag ontvangen, vormt een erkenning voor ons vermogen om te innoveren en voortdurend nieuwe producten en diensten te ontwikkelen, wat volledig is ingebed in ons DNA.”

Prestigieuze Trofee van de Makelarij


Voor het zesde jaar op rij behaalde AG de felbegeerde Trofee van de Makelarij. Binnen de Verzekeringstrofeeën is dit een bijzondere award, aangezien het de enige prijs is die niet wordt toegekend door een jury maar op basis van een enquête, afgenomen bij de makelaars die lid zijn van FVF of Feprabel. De winnaar van de trofee kan beschouwd worden als de maatschappij waarmee de makelaars een stabiele en duurzame relatie onderhouden. Sinds deze Trofee de eerste keer werd uitgereikt,  werd hij  zowel in Leven als in Niet-leven veruit het vaakst aan AG Insurance toegekend. 

Edwin Klaps, Managing Director, is dan ook een tevreden man: “Dat de makelaars ons ook dit jaar hun vertrouwen schenken, hebben we te danken aan de kwaliteit van onze producten, ons vermogen om voortdurend te innoveren, om onszelf in vraag te stellen omtrent nieuwe maatschappelijke behoeften, technologische ontwikkelingen, nieuwe wetgeving enz. Deze onderscheiding vormt een beloning voor alle AG-medewerkers die door hun expertise, knowhow en inzet het vertrouwen dat de makelaars in ons stellen, elke dag opnieuw waarmaken. Ik wil alle makelaars bedanken die op ons hebben gestemd.”

Drie “product”-trofeeën


Ook de producten van AG Insurance wisten zich te onderscheiden en geven de concurrentie het nakijken. Meer specifiek gaat het om Top Woning (trofee Brand*), Modulis Easy en Modulis VIP (beste kmo-package*), Top Moto en Pack OmniMobility (beste aanbod Moto*).

Bertrand Roosen, Directeur Marketing Non-Life : “We zijn bijzonder tevreden met deze 3 trofeeën. Zij bewijzen dat wij onze klanten niet alleen uitstekende basisproducten aanbieden, zoals de brandverzekering, met een zeer uitgebreide dekking en de mogelijkheid tot maatwerk, maar ook dat wij bijzonder competitief zijn in producten als de verzekering voor moto’s. Daarnaast hebben we ook oog voor nieuwe risico's, denk maar aan de nieuwe voortbewegingstoestellen die sinds 2017 gedekt zijn via Pack OmniMobility. Tot slot wisten ook onze producten voor kmo’s zich te onderscheiden, met name via het Modulis-concept, dat zelfstandigen en kmo's de mogelijkheid biedt om al hun verzekeringspolissen in één dossier te groeperen en te profiteren van vele voordelen. Het beste bewijs dat AG meer dan ooit een ‘full player’ is!”


___________
* 13 andere inzendigen voor Trofee Brand ; 7 inzendingen in totaal voor beste kmo-package en 6 inzendingen in totaal voor beste aanbod moto.

     
Foto’s