Corporate 15/03/2019

Best Brand Award voor AG!

Gisteravond vond in Brussel de 4e editie plaats van de Best Brands Awards, een gala dat de beste merken beloont die actief zijn in België op basis van een studie van GfK. AG Insurance was voor de eerste keer genomineerd en sleepte meteen de award van de verzekeringssector in de wacht!


Prestatiebarometer van de merken in België


Het klassement dat tijdens de ceremonie op 13 maart bekendgemaakt werd, is gebaseerd op een ondervraging van GfK bij 5000 respondenten. Van de 340 voorgestelde merken duiden de respondenten de merken aan die zich onderscheiden van de rest. Best Brands combineert twee marketingfacetten: het economische succes van het merk op de markt en de emotionele impact van het merk op de consument. Bovendien komt er geen jury aan te pas, de consument bepaalt wie met de prijzen gaat lopen.


AG Insurance bekroond in de verzekeringssector


Bijzonder aan de ceremonie dit jaar is de toekenning van de prijs per sector. AG Insurance was geselecteerd in de verzekeringssector en ging lopen met de trofee! 

Nathalie Erdmanis, Strategic Marketing & Branding Director, is heel tevreden: “Deze trofee is het resultaat van een lang proces dat we meer dan twee jaar geleden gestart zijn. We wilden het merk AG een krachtige persoonlijkheid geven die de aandacht van de consument weet te trekken, en een emotionele waarde creëren die rechtstreekse impact heeft, twee essentiële elementen van een sterk merk.”.


Met de beren, de struisvogel en de giraffen is de verzekeraar sterk uit de hoek gekomen, en vooral op een manier die niemand verwachtte.

Nathalie Erdmanis : “Met onze eerste echte merkcampagne wilden we verrassen, dat klopt, omdat we wilden dat ze bijbleef. Maar de kracht van een merk hangt van meerdere elementen af: naast de campagne hebben we het hele jaar door acties op poten gezet om ons imago te versterken, onder meer op het vlak van brand activation. Ik denk bijvoorbeeld aan de AG 10 Miles. We willen sport voor iedereen aanmoedigen en mensen aanzetten om te bewegen. Daarnaast zijn er ook de preventiefilmpjes die we draaiden in samenwerking met de politie of de brandweer … Maar fundamenteel blijven uiteraard de kwaliteitsvolle producten en diensten die de maatschappij dagelijks aanbiedt aan haar klanten, samen met haar distributiepartners. Als supporter van het leven van de Belgen sinds bijna 200 jaar wil AG immers op elk moment van hun leven aan hun zijde staan, zodat zij voluit van het leven kunnen genieten. Vandaag wordt het merk in zijn geheel beloond, en daar zijn we bijzonder trots op.”

 
     
Foto’s
  • 544461-jpg

  • 807781-jpg

  • a66b025732bb89eff36c0fa0a81b0b59-jpg