Edwin Klaps, Directeur Non-life & Broker channel: “Enquêtes als deze verschaffen ons een beter inzicht in het mobiliteitsgedrag en -evoluties van de Belgen, in hun voorkeuren en emoties. Op die manier kunnen we ons aanbod in mobiliteitsoplossingen en onze dienstverlening doen evolueren en beter inspelen op wijzigende klantenbehoeften. Tegelijkertijd maken we de resultaten ook graag publiek omdat ze duidelijk een bredere maatschappelijke relevantie hebben. Op die manier willen we bijdragen tot het publieke debat en een modern, aangepast en breed gedragen mobiliteitsbeleid.”
Danny Smagghe, woordvoerder Touring: “Om het basisrecht mobiliteit voor iedereen in de toekomst te kunnen garanderen, zal er versneld moeten worden geïnvesteerd in een combinatie van een hele waaier aan mogelijkheden. Het is duidelijk dat we naar duurzame mobiliteit moeten, inclusief de auto. Daarom was het belangrijk om in deze enquête ook te peilen naar wat de weggebruiker eigenlijk vindt van de voor handen zijnde alternatieven. Daaruit blijkt dat we het de consument vooral gemakkelijker moeten maken om verschillende vervoersmiddelen te combineren, niet alleen met de hulp van intelligente applicaties zoals MaaS, maar ook door het realiseren van multimodale knooppunten waar plaats is voor alternatieven.”