Corporate 01/06/2018

Imagocampagne AG Insurance: een derde ster om de merkbekendheid te vergroten

In oktober vorig jaar lanceerde AG Insurance met succes een imagocampagne om zijn nieuwe positionering te verstevigen. Vanaf maandag 4 juni is AG opnieuw te zien op tv, op affiches, op het internet en op sociale media met het derde deel van zijn campagne. Na het berenstel dat gaat zeilen en de struisvogel op de moto, zet de maatschappij opnieuw dieren centraal, dit keer in gezinsverband. De boodschap is intussen bekend: ‘Wacht niet op je volgende leven. Leef nu al voluit met AG.’


Imagocampagne ging van start in oktober 2017


AG Insurance is een Belgische verzekeraar die actief is sinds 1824 en fungeert als de onbetwiste leider op de Belgische verzekeringsmarkt (21,7 % marktaandeel eind 2017*). De merkbekendheid van de maatschappij stemt echter nog niet overeen met haar marktaandeel. Dit verschil is grotendeels te verklaren door haar distributiestrategie die gebaseerd is op tussenpersonen, makelaars en bankagentschappen van onder andere BNP Paribas Fortis, bpost en bpost bank. De maatschappij kiest er bewust voor om deze strategie aan te houden maar AG Insurance wil ook uitgroeien tot een sterker merk. 

In oktober 2017 startte het eerste deel van een grote imagocampagne. Het is niet alleen de bedoeling om de merkbekendheid te vergroten, maar AG wil zich ook profileren als een supporter van zijn klanten. De maatschappij steunt haar partners bij hun verkoopactiviteiten en -advies, als een sterk merk dat verankerd zit in de hoofden van mensen, dat spontaan in hen opkomt en een positieve connotatie heeft.

Bewust verrassende en emotioneel sterke campagne


Om bekendheid en erkenning te verwerven moet een merk zich onderscheiden en mensen weten te verrassen. En dat is net wat de maatschappij doet door de vernieuwende aanpak met dieren in haar reclame.

Dat is uiteraard een bewust keuze,vertelde Nathalie Erdmanis, Strategic Marketing Director, bij de lancering van de campagne.We hebben gekozen voor een creatieve aanpak die bewust verrassend en onverwacht is, zodat onze boodschap de gewenste impact heeft bij ons doelpubliek. Opdat mensen van een merk houden en het waarderen, moet het bekend zijn bij de klanten. Een merk moet zich daarom onderscheiden met een duidelijke en zinvolle boodschap die mensen aanspreekt.


Kleine en grote schermen, kranten, tijdschriften, websites, sociale netwerken, stations, reclamepanelen, … Overal in het land waren de twee verliefde beren te bewonderen die samen vertrokken voor een boottochtje, en nadien de vrijgevochten struisvogel op zijn fonkelende moto, de pluimen wapperend in de wind. 

Met de boodschap ‘Wacht niet op je volgende leven. Leef nu al voluit met AG’ is deze campagne opgebouwd rond het concept ‘carpe diem’: “De spots tonen aan hoe belangrijk het is om voluit te kunnen leven en plannen te maken. We willen mensen geruststellen zodat ze de sprong durven wagen, zonder stress, omdat ze goed verzekerd zijn bij AG. Genieten! Door positieve emotionele waarden te verbinden aan ons merk geven we de klanten de gemoedsrust die ze nodig hebben om hun dromen waar te maken … AG is dus een echte supporter van hun leven,” aldus Nathalie Erdmanis.

Een derde dier doet zijn intrede


Na een geslaagde lancering vorig jaar (getuige hiervan is de recente Decavi-trofee voor de beste reclamecampagne) voert AG Insurance deze zomer een nieuw dier op in zijn campagne: een gezin enthousiaste giraffen die samen een geweldige tijd beleven. 

Christine Jean, Head of Branding, Marketing & Media Management : “Deze keer willen we het gezin in de kijker zetten. Want dankzij onze bescherming en
bijstand kunnen consumenten in alle rust gezinsactiviteiten ondernemen.
” 




Dit derde deel van de imagocampagne is vanaf 4 juni te zien op tv, op affiches in het hele land en op digitale en sociale media. En ook de hele zomer op de Kusttram. 


NL - Nationale campagne AG Insurance - Spot 3 Giraf from AG Insurance on Vimeo.



____________________________
* Bron: Assuralia.

     
Foto’s
  • Affiche A4 NL-jpg

  • Affiche A5 NL-jpg