Cultuur 15/01/2016

Sportsponsoring Award voor AG Insurance Memorial Van Damme

Op 14 januari werd de 2e editie van de Belgian Sponsorship Awards georganiseerd. AG Insurance sleepte er de award in de wacht voor beste sportsponsoring. Een bekroning voor de nauwe en intensieve samenwerking met de Memorial Van Dame en voor de manier waarop AG Insurance dit partnership gebruikt in zijn interne communicatie- en motivatiecampagnes.


Als dienstverlenende organisatie, vormen de medewerkers van AG Insurance zelf het meest waardevolle kapitaal van het bedrijf. Het zijn die medewerkers die door hun contacten met klanten en distributiepartners voor een groot deel het gezicht van het bedrijf vormen en de reputatie ervan bepalen.


Vanuit dit startpunt is het belangrijk dat de medewerkers zich betrokken voelen bij het bedrijf en zich naar de buitenwereld toe op een spontane manier tonen als enthousiaste, fiere ambassadeurs voor het merk. Eén van de middelen die daartoe worden ingezet is de AG Insurance Memorial Van Damme. Die atletiekmeeting met wereldwijde uitstraling wordt aangewend om de betrokkenheid en de bedrijfsfierheid van de medewerkers verder te versterken.


Meer dan 120 medewerkers helpen de dag zelf als vrijwilliger bij het vlot verloop van de organisatie en het opvangen van de toeschouwers. In het voorprogramma geven medewerkers het beste van zichzelf in een aflossingswedstrijd. De teams werden geselecteerd na een voorselectie en coaching door ex-atleten als Cedric Van Branteghem en Kim Gevaert. Op deze manier leeft de Memorial ook gedurende maanden in de interne communicatie, die er o.a. op gericht is om de medewerkers aan te zetten tot het actief beoefenen van sport.


CEO Hans De Cuyper is opgetogen met het behalen van deze award. “Het is een beloning voor onze strategie om o.a. via een topevenement als de Memorial Van Damme niet alleen klanten, maar ook de eigen medewerkers aan te zetten tot een gezonde levensstijl en actief sporten. Al onze medewerkers zijn fier dat we de Memorial steunen en dat ze er zelf een steentje aan kunnen bijdragen.”


Directeur HR & Communicatie Raphael Copis. “De manier waarop we de AG Insurance Memorial Van Damme integreren in ons HR-beleid is eens te meer een goed voorbeeld van hoe AG Insurance op coherente manier de promotie van de sport gebruikt als motor om de gezondheid, de betrokkenheid en de motivatie van zijn werknemers verder te versterken. Wie aan sport doet, voelt zich beter in zijn vel. Uiteindelijk heeft dit ook een positieve impact op de arbeidsprestaties en de kwaliteit van de service aan onze klanten.

Meer info over de AG Insurance Memorial Van Damme vindt u in eerdere Newsroomartikels:




https://youtu.be/_tJl16-YqtU


Het sponsoringteam van AG Insurance ontvangt de Sportsponsoring Award 2015.



De AG Insurance Ambassadors tijdens de Memorial Van Damme.


     
Foto’s
  • sponsorship award 2015