Cultuur 20/04/2015

Niel Bourguignon wint finale Keep it up challenge

Op 18 april werd tijdens de rust van de wedstrijd KV Mechelen- KRC Genk de finale van de AG Insurance Keep it up challenge betwist. Deze finale plaatste de 15-jarige Niel Bourguignon van de plaatselijke club tegenover de 12-jarige Alexander Gouwy van KV Oostende. De challenge past in het kader van de politiek van AG Insurance om, via een waaier aan initiatieven, de Belgen aan te sporen om zelf actief te sporten en zo bij te dragen aan een gezonde levensstijl en het welzijn van zijn klanten.





1 minuut tikken


In de “Keep it up challenge” ging AG Insurance de voorbije maanden op zoek naar de voetbalsupporter met de beste balkunsten. De opdracht van de deelnemers was eenvoudig, maar uitdagend: in 1 minuut tijd de bal zo vaak mogelijk tikken zonder dat deze de grond raakt.
De challenge verliep over 8 kwalificaties, kwart- en halve finales, georganiseerd in samenwerking met 4 eersteklasse-voetbalclubs: Cercle Brugge, RSC Charleroi, KV Oostende en KV Mechelen. Vóór de aanvang van de match en tijdens de rust stelde AG Insurance een speciaal ingerichte zone op waar de jongleurs terecht konden. In totaal hebben niet minder dan 845 supporters deelgenomen. Ze kregen allen een minivoetbal en konden de dag erna hun foto downloaden via de website.
De winnaars van elke preselectie ontvingen een iPod. De uiteindelijke winnaar mag zich opmaken voor een “meet & greet” met zijn favoriete speler.


 
Jongeren aan de macht


Dat ons land nog heel wat voetbaltalent in petto heeft, mag alvast blijken uit het feit dat de winnaars van elke selectie erin slaagden om minstens 114 keer de bal te tikken in 1 minuut, dus meer dan 2 tikken per seconde.
Opvallend is alvast de jeugdige leeftijd niet alleen van de 2 finalisten, maar ook van het gros van de deelnemers. Niel en Alexander slaagden erin om in de voorrondes de bal in 1 minuut tijd respectievelijk 150 keer en 126 keer te tikken.


 
Promotie van een gezonde levensstijl


Als verzekeraar, die o.a. bijzonder actief is in gezondheidszorgverzekeringen, is AG Insurance zeer begaan met het promoten van een gezonde levensstijl en het algemeen welzijn van zijn klanten en medewerkers. Daarom voert AG Insurance al enkele jaren een beleid om via sponsoring, events, interne en externe initiatieven mensen aan te zetten om actief aan sport te doen. Denk maar aan de AG Insurance Memorial Van Damme, de partnerships met het BOIC en het Belgian Paralympic Committee en de wieler- en hockeyfederaties.
In het voetbal werden samenwerkingsverbanden op lange termijn aangegaan met 10 eersteklasseclubs, met een klemtoon op het ondersteunen van de jeugdwerking en het versterken van de maatschappelijke rol van deze clubs. Deze projecten overspannen diverse domeinen als jeugdopleiding, sociale tewerkstelling, medische en mentale begeleiding, stimuleren van schoolmotivatie en sportbeoefening.


Antonio Cano, CEO van AG Insurance: “Door hun bekendheid en uitstraling, vervullen voetbalclubs een maatschappelijke functie die hun zuivere sportactiviteit ver overstijgt. In de opvoeding, als motor van maatschappelijke integratie, als bindmiddel tussen mensen en generaties… Als je de resultaten van deze projecten ziet en de impact die ze hebben op verschillende domeinen, ben ik zeer tevreden dat we ze zijn opgestart. Door sport te gebruiken als hefboom in de opvoeding van jongeren en de integratie van kansarmen, willen we ons steentje bijdragen aan een gezonde, evenwichtige maatschappij.”



Niel Bourguignon wist de bal 185 keer te tikken op 1 minuut tijd. Hij wint een meet & greet met zijn favoriete KV Mechelen-speler, Seth De Witte.


     
Foto’s
  • 18_04_AGINS_KEEPITUP_FINAL 064 320x480