Corporate 01/10/2015

AG Insurance is voorbereid op de uitdagingen van morgen

Volgens Hans De Cuyper, sinds 1 oktober de nieuwe CEO, is AG Insurance goed gewapend voor de evoluties in het verzekeringslandschap. Een kort interview ter kennismaking.



Hoe staat AG Insurance er vandaag voor?


Ten eerste zijn we een heel stabiel bedrijf, met een performante organisatie en een solide financiële basis. Dat heb ik de voorbije jaren in mijn periode als Chief Financial Officer zelf  kunnen vaststellen. In België spelen we als grootste verzekeraar een belangrijke rol in de welvaartsstaat: 1 Belgisch gezin op 2 is bij ons klant, net als een kwart miljoen bedrijven. We verzekeren 1 miljoen wagens, meer dan 1 woning op 4, en beheren 30 % van de groepsverzekeringen in onze bedrijven.
AG Insurance beschikt over een efficiënt distributiemodel met een goede lokale verankering. We blijven rotsvast geloven in de makelaars die met ons werken. Hun nabijheid en dienstverlening aan onze klanten vormt een stevige basis voor de toekomst. Verder werken we samen met sterke bancaire partners, waaronder BNP Paribas Fortis, bpost bank en Fintro. Dat zorgt ervoor dat de klant via diverse kanalen de juiste weg vindt naar onze producten en diensten.
AG Insurance staat ook bekend als een bedrijf waar enorm veel kennis en expertise aanwezig is, op alle niveaus. We hebben meer dan 190 jaar ervaring en een schat aan technische knowhow. Bovendien heerst hier een heel open en gezonde bedrijfscultuur onder onze meer dan 4.000 medewerkers. We besteden als werkgever veel aandacht aan hun welzijn zowel op als naast de werkvloer, en dat heeft een positieve impact op de kwaliteit van de dienstverlening aan onze klanten.



Wat ziet u als de grootste uitdagingen voor AG Insurance in de komende jaren?


Ik durf stellen dat AG Insurance goed gewapend is voor de toekomst. We beschikken over de juiste troeven om de uitdagingen die ons staan te wachten aan te gaan. Het zijn boeiende en snel veranderende tijden, en ook de verzekeringssector evolueert mee.
In de eerste plaats denk ik daarbij aan de online wereld en de voortschrijdende digitalisering. Internet, apps, nieuwe technologieën, … Big data is een complexe materie en biedt verzekeraars tal van mogelijkheden om producten op maat van de klant aan te bieden. We zetten ook in op snellere en innovatieve dienstverlening door een sterke combinatie van de persoonlijke benadering van onze distributiepartners en de mogelijkheden van het internet. Snelheid, transparantie en eenvoud zijn voor mij de sleutelbegrippen die we in het achterhoofd dienen te houden. Mijn ervaring in Azië heeft me geleerd dat het belangrijk is om daarbij zaken vanuit een ander standpunt te durven bekijken, weg van de comfortzone. Het is niet omdat we vandaag in pole position liggen dat we op onze lauweren kunnen rusten. Integendeel.
Tot slot moet AG Insurance de maatschappelijke rol die hij als verzekeraar vervult, verder uitbouwen. Door de juiste partnerships aan te gaan en door verantwoord te ondernemen kunnen we ons steentje bijdragen aan de sterke welvaartstaat waarin we leven en werken.



BIO


• Hans De Cuyper volgt vanaf 1 oktober 2015 Antonio Cano op als CEO van AG Insurance.
• Hij is 46 jaar, Belg en actuaris van opleiding.
• Na 13 jaar ervaring in de Belgische verzekeringssector trad Hans in 2004 in dienst bij Ageas waar hij verschillende topmanagementfuncties bekleedde in de Aziatische verzekeringsfilialen.


Sinds 2013 was hij CFO bij AG Insurance.

     
Foto’s