Cultuur 03/02/2017

Sponsorship Award 'Best use of digital' voor AG Insurance

Op 2 februari vond de derde editie plaats van de Belgian Sponsorship Awards. AG Insurance sleepte er de trofee ‘Best use of digital’ in de wacht voor zijn online campagne met paralympisch atleet Diederick Schelfhout. Een beloning voor het partnerschap met het Paralympisch Comité en de manier waarop AG Insurance zijn merkbelofte “Supporters van jouw leven” in de praktijk omzet.


Met het oog op de Paralympische Spelen in september 2016 en om zijn partnerschap met het Belgian Paralympic Committee concrete invulling te geven, lanceerde AG Insurance een online campagne met paralympisch wielrenner Diederick Schelfhout. Diederick werd een dag lang gevolgd en gefilmd. Aan het eind van zijn training wachtten zijn talrijke vrienden, zijn familieleden, verpleegsters, dokters en ambassadors van AG Insurance Diederick op om hem de verrassing van zijn leven te bezorgen. 
Het filmpje ging viraal, zowel op Facebook als op YouTube: het werd in totaal meer dan 1 miljoen keer bekeken!


Frija Leunens, Head of Branding & Sponsoring, is bijzonder blij met deze prijs:
“Deze bekroning is heel bijzonder voor ons. Via dit korte filmpje hebben we willen aantonen wat onze merkbelofte ‘Supporters van jouw leven’ concreet kan betekenen en een emotionele band creëren tussen onze medewerkers, de paralympische gemeenschap en het grote publiek. Diederick staat voor ons symbool voor al die paralympische atleten die dagelijks het beste van zichzelf geven om hun handicap te overwinnen en in hun discipline de top te bereiken. Net als voor al onze klanten, willen we er ook voor hen dag in dag uit staan en hen steunen in hun ontwikkeling.”



Niets dan tevreden gezichten bij het Sponsoring team van AG Insurance.