Cultuur 29/03/2019

2 Best Sponsorship Awards voor AG Insurance

Op 28 maart vond de vijfde editie plaats van de Belgian Sponsorship Awards. AG Insurance sleepte er twee trofeeën in de wacht in de categorie ‘Best Sponsorship’: een Gold Award voor zijn titelpartnership met de ‘AG Antwerp 10 Miles & Marathon’ en een Bronze Award voor de samenwerking met de vzw ‘Stop Darmkanker’.
 

‘AG Antwerp 10 Miles & Marathon’

Met het doel om zoveel mogelijk landgenoten aan het bewegen te krijgen, lanceerde AG Insurance vorig jaar de ‘AG 10 Miles Series’. In de drie grootsteden waar de verzekeraar een hoofdzetel heeft – Brussel, Antwerpen en Charleroi – konden enthousiastelingen deze iconische afstand lopen.

Op zondag 22 april vond de ‘AG Antwerp 10 Miles & Marathon’ plaats. Via een unieke activatie van dit loopevent zette de verzekeraar zijn visie op een actief en gezond leven kracht bij. Met zijn 40.000 deelnemers en 80.000 toeschouwers is deze 10 Miles niet alleen het grootste event in en rond Antwerpen, maar tegelijk het grootste in zijn soort in België. Dankzij de ‘AG City Challenge’ was meer dan driekwart van alle Belgische gemeentes vertegenwoordigd in de Scheldestad. Elke eerste inwoner van een gemeente die zich inschreef, kon bovendien gratis deelnemen in een uniek t-shirt met het wapenschild van zijn of haar gemeente.

Geïnspireerd door de merkbelofte ‘Supporter van jouw leven’ groeide deze eerste editie onder de vlag van AG Insurance uit tot een inspirerende en solidaire happening die iedereen op zijn of haar manier kon ervaren. Van een dagje uit met de familie tot het verbeteren van persoonlijke records: sporters én supporters hielden er een unieke belevenis en fantastische herinneringen aan over dankzij o.a. de digitale cheer cards op de sociale media en originele cheering zones langs het parcours.
 

‘Stop Darmkanker’

Elk jaar worden in België 8.000 mannen en vrouwen geconfronteerd met de diagnose van darmkanker (23 nieuwe patiënten per dag). Eén op 20 Belgen krijgt er zelf ooit mee te maken. Het risico op darmkanker kan door een gezonde levensstijl echter met een kwart beperkt worden. Bovendien kan de ziekte via een eenvoudige test van de stoelgang in een vroegtijdig stadium ontdekt worden. In dat geval is de kans op genezing meer dan 90%. Dat is de boodschap die dr Luc Colemont uitdraagt via 'Stop Darmkanker', de vzw waarvan hij medestichter is en waarmee AG Insurance een jaar geleden een ambitieus partnership sloot: op drie jaar tijd 6.000 darmkankers stoppen. Concreet vertaalt zich dat in het faciliteren van informatie- en sensibiliseringsacties, zowel om aandacht te besteden aan een gezonde levensstijl als om deel te nemen aan het gratis bevolkingsonderzoek.

Als verzekeraar besteedt AG Insurance reeds jaren veel aandacht aan preventie en een gezonde levensstijl, via sport en beweging. Op dat vlak zijn er duidelijke raakvlakken met de missie van de vzw. Als marktleider in collectieve pensioen- en gezondheidsverzekeringen die sterke banden heeft met tal van grote bedrijven verspreid over het hele land, zorgt AG Insurance voor een aanzienlijke schaalvergroting die meer levens kan redden, meer leed kan vermijden en extra kosten kan besparen. Dankzij de samenwerking met AG Insurance bereikte de boodschap van de vzw al meer dan 600 medewerkers van de verzekeraar in Brussel, Antwerpen en Charleroi. Bovendien moedigt AG onder de slogan ‘Bedrijven stoppen darmkanker’ zijn B2B-klanten aan om infosessies voor het eigen personeel te organiseren – zo werden nog eens 1.000 extra mensen bereikt – en verleent hij operationele steun om de participatiegraad in Franstalig België een boost te geven.

Ten slotte stimuleert AG Insurance ook via zijn verzekeringsaanbod de preventie van darmkanker. Voortaan worden in de verschillende formules van zijn hospitalisatieverzekeringen ook de kosten verbonden aan onderzoeken ter preventie van darmkanker terugbetaald.

Foto’s
  • IMG0457-JPG

  • IMG0456-JPG